Akcije, sniženja i popusti

Ovaj tekst pruža pregled propisa koji se odnose na posebne oblike prodaje, uključujući sezonska sniženja, akcijske prodaje, rasprodaje, prodaje robe s greškom i prodaje robe kojoj istječe rok. Svi ovi oblici prodaje podrazumijevaju prodaju po cijenama nižim od onih u redovnoj prodaji, a trgovci i pružatelji usluga dužni su pridržavati se propisa o zaštiti potrošača.

Posebni oblici prodaje:

  1. Akcijska prodaja: Prodaja proizvoda po cijeni nižoj od one u redovnoj prodaji, bez vremenskog ograničenja.
  2. Sezonsko sniženje: Odvija se dva puta godišnje – zimsko počinje 27. prosinca, a ljetno 1. srpnja. Traje najdulje 60 dana, a preostala roba može se dalje prodavati po najnižoj sniženoj cijeni dok zalihe ne isteknu.
  3. Rasprodaja: Prodaja po nižim cijenama u specifičnim okolnostima, poput prestanka poslovanja ili prestanka prodaje određenog proizvoda. Ne može se koristiti za druge slučajeve prodaje po nižim cijenama.
  4. Prodaja robe s greškom: Trgovac mora jasno označiti robu s greškom i obavijestiti potrošača o prirodi greške.
  5. Prodaja robe kojoj istječe rok: Krajnji rok uporabe mora biti jasno istaknut na robi.

Isticanje cijena:

Tijekom prodaje po nižim cijenama, trgovci su dužni jasno istaknuti:

  • Trenutnu cijenu tijekom posebnog oblika prodaje.
  • Najnižu cijenu za isti proizvod tijekom 30 dana prije posebnog oblika prodaje.

Odobravanje popusta:

Ako trgovac odobrava popust, također mora jasno istaknuti sniženu cijenu i najnižu cijenu koju je primjenjivao tijekom 30 dana prije odobravanja popusta. To pravilo vrijedi za pojedine proizvode, skupine proizvoda, oblike plaćanja ili određene skupine potrošača.

Ovaj sustav osigurava da potrošači budu informirani i zaštićeni prilikom kupovine po sniženim cijenama.

Podjeli